Margreet Koopman
Managementassistent
Managementassistent
Het onderwijs sprak mij altijd al aan, omdat er altijd wat gebeurt. De dynamiek, werken met jonge mensen. Toen een goede vriendin mij op de vacature voor managementassistent bij ArtEZ wees, was ik er helemaal klaar voor. Ik assisteer de Academie voor Theater & Dans en dan met name de directeur. Ik weet nog dat zij zich in haar eerste week hier afvroeg of ze echt een assistent nodig had om haar agenda te plannen, maar al na één week zei dat ze helemaal begreep waarom. Voor haar complexe agenda is goed plannen een must en een taak op zich. Bovendien is het fijn om een aanspreekpunt te hebben voor mensen die de directeur nodig hebben, om wat voor reden dan ook. Die rol vervul ik dus ook.
Waar nodig sta ik de opleidingshoofden bij, die in allerlei landelijke netwerken zitten. Ik verzorg de planning en organisatie van hun meetings en notuleer deze sessies. Ook verzorg ik de planning en notulen van het wekelijkse academieoverleg. Daarnaast maak ik nieuwsbrieven, voer ik personele mutaties door, heb ik veel contact met de managementassistent van het College van Bestuur en spring ik in voor andere managementassistenten bij afwezigheid. Goed kunnen plannen is wel een vereiste voor deze functie. Snel kunnen schakelen en inventief zijn is ook handig. Geen dag is hetzelfde, maar ik hou wel van ad hoc uitdagingen. Een projectbijeenkomst met spoed beleggen, een belangrijke afspraak ergens tussen schuiven. Voor de roostering van de ruimtes is er gelukkig een andere collega; dat is een taak op zich.
Na mijn werk bij het accountantskantoor was dit een flinke omslag. Vooral de hoeveelheid prikkels is veel groter! Ik werk in het Theatrium, een gebouw onder de grond, waar zich ook de studio’s en drie theaterzalen bevinden. De pianobegeleiding bij danslessen, de muziek bij workshops, studenten die om je heen aan het oefenen zijn… Daar moest ik in het begin echt aan wennen. Maar als ik nu thuiswerk, zoals ook tijdens corona, dan mis ik het. De veelzijdigheid van mijn werk en de sprankelende werkomgeving maken dat ze ik mijn werk met veel plezier doe. Soms wordt het misschien wat geromantiseerd, het kunstonderwijs. Ondertussen draaien we gewoon echt een professioneel bedrijf met elkaar.
We vertrouwen op elkaars kennis en kunde. En iedereen is heel flexibel, dat vind ik ook superfijn. Een boodschap doen tussendoor of onverwachts je kind ophalen; dat vertrouwen krijg je gewoon. Daarnaast is er alle ruimte om jezelf verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld door het inzetten van duurzame inzetbaarheids- of professionaliseringsuren of het volgen van een opleiding. Zelf kan ik nog zoveel leren in de praktijk. In de tijd dat ik hier nu werk, heb ik voor mijn gevoel drie banen gehad: eerst assisteerde ik een directeur die na een jaar helaas wegging, daarna voor vijf opleidingshoofden die de plek samen interim invulden, nu werk ik alweer vier jaar voor de huidige directeur. Elk jaar is totaal anders. Kortom: de dynamiek die ik hier dacht te vinden, is er absoluut!
Lijkt het jou wel iets om bij ArtEZ te komen werken? Bekijk dan snel welke mensen we momenteel zoeken via onze openstaande vacatures.