Overslaan naar content

Centrale Privacy Officer

    • Arnhem
  • € 4.535,76 - € 6.359,47 per maand
  • Servicebedrijf Onderwijs & Kwaliteit

Functieomschrijving

Voor de afdeling Onderwijs & Kwaliteit zoeken wij een:

Centrale Privacy Officer

(0,6 fte)

 

Het Servicebedrijf

Als partner van de eenheden zet het Servicebedrijf van ArtEZ zich in voor het best mogelijke onderwijs en onderzoek. Het Servicebedrijf kenmerkt zich door de grote verscheidenheid aan expertises, waarbij collega’s elkaar aanvullen en gezamenlijk tot het beste resultaat komen. Binnen het Servicebedrijf zijn de volgende afdelingen vertegenwoordigd: Financieel Economische Zaken, HR, Studentenzaken, ICT, Facilitaire Zaken, Onderwijs & Kwaliteit, Bibliotheek en Marketing & Communicatie.  

 

De afdeling

De afdeling Onderwijs & Kwaliteit (O&K) ondersteunt en adviseert CvB, eenheden en opleidingen op het terrein van kwaliteitszorg, AVG/Privacy, internationalisering, accreditaties, onderwijs- en toetsbeleid en onderzoek. Daarnaast heeft de afdeling een belangrijke beleidsvoorbereidende rol bij ArtEZ-brede onderwerpen.

 

Je werkzaamheden

Wat ga je als centrale privacy officer doen?

  • Bijdragen aan de actualisatie van het privacy- en informatiebeveiligingsbeleid;

  • Adviseren van de stakeholders op het gebied van privacy- en informatiebeveiliging;

  • Inrichten en coördineren van het proces van Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) en ondersteuning bij de uitvoering;

  • Ondersteunen bij het opstellen van verwerkersovereenkomsten en het bijhouden van het Register van verwerkingsactiviteiten;

  • Adviseren bij projecten over privacy en security ‘by design en by default’;

  • Het verhogen van de privacy en security awareness onder medewerkers en studenten, bijvoorbeeld middels het opzetten van een trainingsprogramma voor de verschillende doelgroepen. Denk daarbij aan het ontwikkelen van e-learnings, workshops of presentaties;

  • Het uitvoeren van privacy self-assessments op basis van normen-/toetsingskader en het doen van verbetervoorstellen. En de organisatie ondersteunen bij het uitvoeren van deze verbetervoorstellen.

 

En verder?

De centrale privacy officer (CPO) fungeert als een spin in het web om privacy risico’s in de organisatie zo veel mogelijk te reduceren. Je bent het centrale aanspreekpunt voor uiteenlopende privacy vraagstukken. De CPO is zichtbaar binnen de gehele organisatie en sluit regelmatig aan bij MT-overleggen van onderwijs- en stafafdelingen om privacy en security bewust handelen te stimuleren en te borgen in de organisatie. Je werkt nauw samen met de Functionaris voor Gegevensbescherming, het hoofd van de afdeling ICT en de Privacy Contactpersonen.

 

Je profiel

Wat breng je mee?

  • HBO/universitair werk- en denkniveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van privacy en kennis van relevante wet- en regelgeving, met name gericht op privacy;

  • Aanvullende certificeringen zoals CIPP/E, CIPM, CIPT of CDPO zijn een pré;

  • Ervaring in het adviseren van projecten inzake privacy & security by design;

  • Aantoonbare praktijkervaring met informatiebeveiliging;

  • Ervaring met onderwijs is een pré;

  • Ervaring in het zoeken naar balans tussen voldoen aan wet- en regelgeving en operationele continuïteit/ innovatieve verbeteringen van het onderwijs.

     

Wie ben je verder?

Het is voor jou een uitdaging om je collega’s binnen de organisatie bewust te maken en houden van het belang van gegevensbescherming en informatiebeveiliging. Hiertoe zet je je uitstekende communicatieve vaardigheden in, leg je makkelijk contact en zoek je naar creatieve en praktische manieren om de bewustwording rond AVG te vergroten. Je bent goed in staat mensen helder te informeren en te motiveren op jouw expertisegebied.

 

Snel schakelen tussen de verschillende lagen in de organisatie is je tweede natuur. Je weet wie je wanneer moet meenemen in het proces en hoe je hierbij het beste aansluiting kunt vinden. Je bent gewend pro-actief, zelfstandig zaken op te pakken waarbij je tijdig collega’s informeert en je de tijd effectief en flexibel kan indelen.  

 

Gezien de internationale omgeving en het aantal Engelstalige opleidingen en onderzoek, is Engels in woord en geschrift geen probleem voor je. Je bent bij voorkeur woonachtig binnen de driehoek Arnhem, Enschede, Zwolle.

 

Ons aanbod 

Je krijgt een tijdelijk contract met een omvang van 0,6 fte. Bij goed functioneren bestaat de intentie je contract naar vast om te zetten. Het bruto maandsalaris bedraagt minimaal € 4.535,76 en maximaal € 6.359,47 (functienaam medewerker beleid en advies B, schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Naast een informele en open werksfeer bieden wij aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao-hbo.  

 

Wat bieden we verder nog?

  •       Uitgebreide mogelijkheden voor professionalisering, persoonlijke ontwikkeling en aandacht voor duurzame inzetbaarheid.

  •       Een fijne werkplek waarbij je ook het onderwijsproces van dichtbij kunt meemaken.

  •       De flexibiliteit om in overleg deels vanuit huis te werken en uren flexibel in te delen.

 

Sollicitatie en informatie 
Bij ArtEZ verwelkomen we collega’s met allerlei achtergronden, dromen, zienswijzen, doelen, hobby’s, belangen en ambities. Voel je je hierdoor geïnspireerd, dan ben je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Solliciteren kan tot en met 19 januari 2025 via de button Solliciteren.

 

Onze vacatures worden intern en extern gepubliceerd. We kiezen voor de meest geschikte kandidaat. Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In de week van 27 januari wordt de eerste gespreksronde gepland.

 

Informatie over de vacature kan ingewonnen worden bij A. Roelink, Hoofd Onderwijs & Kwaliteit, via a.roelink@artez.nl of T.Beunders, Centrale Privacy Officer, via t.beunders@artez.nl.

  

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

 

Hybride

of