Functieomschrijving
Voor de afdeling Human Resources zoeken wij een:
HR-adviseur (0,8 fte – 32 uur)
De werkzaamheden
Als HR-adviseur ben je business partner van 1 of meerdere organisatieonderdelen. Hierbij ben je op de hoogte van de ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en zoek je zowel intern als extern de verbinding op, om zo tot een effectieve bijdrage te komen aan de organisatie en ons kunstonderwijs. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en hebt een brede blik op HR. Samen met één van de HR-medewerkers vorm je een vast duo voor het organisatieonderdeel waar jij de adviseur voor bent.
Hiernaast krijg je, afhankelijk van je kennis, ervaring en voorkeuren, een beleidsthema en/of ArtEZ-brede projecten onder je hoede. Je bent alert op ontwikkelingen binnen het vakgebied en de thema’s of projecten waar jij verantwoordelijk voor bent. De thema’s waar HR zich op dit moment op richt zijn onder andere: een nieuwe gesprekscyclus, werving & selectie, management development, cultuur, professionalisering en strategische personeelsplanning. Het instellingsplan van ArtEZ is bij het formuleren van de doelstellingen een belangrijke leidraad.
De afdeling HR werkt voornamelijk vanuit Arnhem maar je bent ook regelmatig te vinden op onze locaties te Enschede en Zwolle.
Servicebedrijf
Als partner van de eenheden zet het ArtEZ Servicebedrijf zich in voor het best mogelijke onderwijs en onderzoek. Het ArtEZ Servicebedrijf kenmerkt zich door de grote verscheidenheid aan expertises, waarbij collega’s elkaar aanvullen en gezamenlijk tot het beste resultaat komen. Binnen het ArtEZ Servicebedrijf zijn de volgende afdelingen vertegenwoordigd: Financieel Economische Zaken, Human Resources (HR), Studentenzaken, ICT, Facilitaire Zaken, Onderwijs & Kwaliteit, Bibliotheek en Marketing & Communicatie.
De afdeling
De afdeling HR bestaat uit een team van 12 collega’s: twee proces- en projectondersteuners, 4 HR- medewerkers, 5 HR-adviseurs en het hoofd van de afdeling. HR is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van integraal HR-beleid voor heel ArtEZ. Denk daarbij aan thema’s als werving & selectie, verzuim, arbeidsvoorwaarden, talentontwikkeling, management development, sociale veiligheid, welzijn, etc. Bij ArtEZ is de leidinggevende in the lead. Vanuit de rol van HR-business partner geven we gevraagd en ongevraagd advies. We fungeren als coach, sparringpartner en vraagbaak voor leidinggevenden en medewerkers. Onze focus op de beheersmatige kant van het HR-vak is gedegen en zorgvuldig.
Je profiel
- Ruime ervaring als HR-adviseur of HR-business partner binnen een grote organisatie, met integraal HR- management;
- Je bent slagvaardig in het operationeel – tactische HR-werk en onderzoekend op strategisch niveau;
- Je hebt een duidelijke visie en weet die onder de aandacht te brengen bij het management;
- Je bent van nature nieuwsgierig en wil je verdiepen in het kunstonderwijs en de (externe) omgeving waarin we opereren;
- Je weet gemakkelijk verbinding te maken op alle niveaus binnen de organisatie en weet hiermee krediet op te bouwen;
- Vanuit een proactieve houding bouw je mee binnen het team;
- Gezien de internationale omgeving en een toenemend aantal Engelstalige opleidingen en onderzoek, is Engels in woord en geschrift geen probleem voor je.
- Met je analytisch vermogen kun je je kennis van HR-processen, organisatiestructuur en -cultuur vertalen naar ArtEZ brede HR-beleidsthema’s.
Ons aanbod
Je krijgt een contract van een jaar met een omvang van 0,8 fte. Bij goed functioneren bestaat de intentie je contract met een jaar te verlengen. Deze twee jaar zal tevens benut worden om te onderzoeken of vaste formatie uitbreiding wenselijk is. Het bruto maandsalaris bedraagt minimaal € 3.471,10,- en maximaal € 6.114,87,- afhankelijk van kennis en ervaring (functienaam medewerker beleid en advies A-B, schaal 10-11) op basis van een 36-urige werkweek. Naast een informele en open werksfeer bieden wij aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao-hbo.
Sollicitatie en informatie
Bij ArtEZ verwelkomen we collega’s met allerlei achtergronden, dromen, zienswijzen, doelen, hobbies, belangen en ambities. Voel je je hierdoor geïnspireerd, dan ben je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Solliciteren kan tot en met zondag 3 november 2024 via de button Solliciteren. Het eerste gesprek zal plaatsvinden op vrijdag 8 november 2024 in Arnhem. De tweede gespreksronde is gepland op dinsdag 12 november 2024 ook in Arnhem.
Onze vacatures worden intern en extern gepubliceerd. We kiezen voor de meest geschikte kandidaat.
Informatie over de vacature kan ingewonnen worden bij Marjon Hendriks, Hoofd Human Resources, m.hendriks@artez.nl | t 026-3535783.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!