
Projectcoördinator Visitatie Onderzoekseenheid
- Arnhem
- € 4.535,76 - € 6.359,47 per maand
- Onderzoek, Ontwikkeling & Innovatie
Functieomschrijving
Voor de eenheid Onderzoek, Ontwikkeling en Innovatie (OO&I) zoeken wij bij voorkeur per 1 oktober a.s. een:
Projectcoördinator Visitatie Onderzoekseenheid (0,7 fte bij een 40-urige werkweek)
ArtEZ
ArtEZ University of the Arts is de thuisbasis voor een diverse, internationale gemeenschap van studenten, docenten en onderzoekers die bij ons de ruimte vinden voor artistieke, intellectuele en persoonlijke groei. Kunst bindt ons. Kunst zet aan tot vernieuwende ideeën en alternatieve denkwijzen. Ons motto is: kunst verandert. Art changes. Met inspirerend kunstonderwijs op hbo bachelor- en masterniveau en toonaangevend artistiek onderzoek creëert ArtEZ de plek waar je een verschil kunt maken, in de kunst én in de samenleving. ArtEZ heeft circa 3.000 studenten en 900 docenten en andere medewerkers en heeft locaties in Arnhem, Enschede en Zwolle.
De eenheid Onderzoek, Ontwikkeling & Innovatie (OO&I)
OO&I verenigt lectoraten, kenniscentra en innovatieprojecten binnen de domeinen Prototyping Futures, Sustainable Ecosystems en Ecologies of Art Practices, Health & Well-being, met doorsnijdende thema’s als Education & Society, Technology & AI en Sustainable Business Models. In mei 2026 vindt de eerstvolgende onderzoekvisitatie plaats in het kader van het Brancheprotocol Kwaliteitszorg Onderzoek (BKO). Voor de coördinatie hiervan zoeken wij een ervaren beleidsmedewerker/projectleider.
De werkzaamheden
Als Projectcoördinator Visitatie Onderzoekseenheid ben je integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en nazorg van het BKO-visitatietraject. Je werkt op het snijvlak van beleid, kwaliteitszorg en projectorganisatie. Je brengt inhoudelijke, procesmatige en organisatorische lijnen samen en fungeert als schakel tussen lectoren, onderzoekers, het College van Bestuur, ondersteunende diensten en de visitatiecommissie.
Jouw taken
· Ontwikkelen van een gedragen projectplan en tijdlijn voor het gehele visitatietraject.
· Aansturen van het visitatieteam en inhoudelijk begeleiden van betrokken lectoraten.
· Schrijven, redigeren en structureren van de zelfevaluatie op basis van input uit de organisatie.
· Bewaken van archivering, documentatie en kwaliteitsnormen conform het BKO.
· Adviseren over kwaliteitsontwikkeling van praktijkgericht onderzoek binnen ArtEZ.
· Voorbereiden en faciliteren van de visitatiecommissie in mei 2026.
· Evalueren van het traject en adviseren over structurele verbetering van onderzoekskwaliteit.
Je profiel
· WO of HBO+ werk- en denkniveau; bij voorkeur in beleid, bestuurskunde, onderwijskunde of aanverwant.
· Ruime ervaring met accreditatie- of visitatietrajecten in het hoger onderwijs.
· Aantoonbare ervaring met projectleiding, beleidsadvisering en verslaglegging.
· Uitstekende schrijfvaardigheid en redactionele scherpte in zowel Nederlands als Engels.
· Analytisch sterk, zelfstandig, proactief en in staat om belangen te verbinden.
Affiniteit met kunst, praktijkgericht onderzoek en kwaliteitszorg is een pre. Affiniteit met de kunsten is vanzelfsprekend een pré. Gezien de internationale omgeving en een toenemend aantal Engelstalige opleidingen en onderzoek, beheers je naast het Nederlands, ook voldoende Engels (in woord en geschrift).
Ons aanbod
· Een tijdelijke aanstelling tot 1 juli 2026.
· Een betrekkingsomvang van 0,7 fte.
· Een bruto maandsalaris bedraagt minimaal € 4.535,76 en maximaal € 6.359,47 (formele functienaam: medewerker beleid en advies B, schaal 11 cao-hbo) op basis van een fulltime dienstverband.
· Naast een informele en open werksfeer bieden wij aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao-hbo, zoals vakantietoeslag van 8%, eindejaarsuitkering van 8,3% en ruime verlofregeling.
· Een dynamische werkomgeving waarin kunst, onderzoek en innovatie samenkomen en waarbij je ook het onderwijsproces van dichtbij kunt meemaken.
· Mogelijkheid tot hybride werken in overleg.
Sollicitatie en informatie
Bij ArtEZ verwelkomen we collega’s met allerlei achtergronden, dromen, zienswijzen, doelen, hobby’s, belangen en ambities. Voel je je hierdoor geïnspireerd? En heb je de kennis, kunde en ervaring in huis om aan de slag te gaan als Projectcoördinator Visitatie Onderzoekseenheid, dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren, zeker als je ook nog een enthousiaste teamgeest en sterke professionaliseringsmentaliteit meebrengt.
Informatie over de vacature kan ingewonnen worden bij Tamara Rumiantsev, directeur OO&I, t.rumiantsev@artez.nl
Voor meer informatie over ArtEZ en werken bij ArtEZ klik hier.
Solliciteren kan tot en met zondag 31 augustus a.s. via de button Solliciteren.
De gesprekken vinden plaats op maandag 15 september a.s. in de middag en de tweede ronde op maandag 22 september a.s. in de ochtend. Uiterlijk dinsdag 9 september a.s. ontvangen kandidaten een uitnodiging voor de sollicitatiegesprekken.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
--------------
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!