Skip to content

Hoofd Huisvesting

    • Arnhem
  • € 5.486,79 - € 7.175,82 per maand
  • Huisvesting

Functieomschrijving

 

Voor onze afdeling Huisvesting zoeken wij een:

Hoofd Huisvesting (1,0 fte)

 

De afdeling Huisvesting is partner van alle eenheden en zet zich in om het onderwijs en onderzoek van ArtEZ zo goed mogelijk te faciliteren. De afdeling is onderdeel van het Servicebedrijf.

 

De afdeling

De afdeling Huisvesting (4 fte) beheert de huisvestingsportefeuille voor ArtEZ in de steden Enschede, Zwolle en Arnhem. Voor de going concern gaat het om zaken zoals het dagelijks beheer en onderhoud en de realisatie van het gepland onderhoud (MJOP) en de inhoudelijke bijdrage aan aanbestedingen, het beheer van de regiecontracten op bijvoorbeeld onderhoud en verzekeringen. Aanvragen voor aanpassingen vanuit het onderwijs worden hier opgepakt.

Ondertussen ontwikkelt zich binnen ArtEZ ook een strategisch plan Huisvesting voor de langere termijn. Dit plan staat onder directe leiding van het College van Bestuur in nauwe samenwerking met academie directeuren. Het hoofd Huisvesting speelt hierin een belangrijke inhoudelijke rol.
 

Je profiel

Als hoofd Huisvesting heb je visie, ambitie en ondernemend talent. Je weet als geen ander wat onze kunsthogeschool nodig heeft om de operatie nu en de komende jaren goed te runnen. Je bent bereid te investeren om de afdeling Huisvesting efficiënt en kwalitatief goed in te richten. Met uitstekende communicatieve vaardigheden, humor en flair krijg jij dingen voor elkaar. Je overziet zaken snel en weet de juiste prioriteiten te stellen. Je bouwt bruggen en trekt de kar. Door jouw vermogen om boven de materie uit te stijgen ben je in staat om de strategie van de organisatie te vertalen naar een visie op de tactische en operationele huisvesting van ArtEZ.

 

Ook ben je klantgericht en een echte positieve doorzetter, die vragen vanuit de organisatie vertaalt naar haalbare en gedragen oplossingen. Qua persoon ben jij te typeren als verbindend, toegankelijk en benaderbaar, waardoor medewerkers altijd bij jou terecht kunnen.

 

Last but not least breng je minimaal mee: een relevante afgeronde Hbo-opleiding, bijvoorbeeld Hbo-bouwkunde of werktuigbouwkunde of technische bedrijfskunde. Voor een adequate invulling van de functie heb je zeker 5 jaar managementervaring in een complexe organisatie. Ook heb je kennis op het gebied van beheer van vastgoed en installaties, heb je kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van huisvesting; kennis van veiligheids- en inspectierichtlijnen;  kennis van de arbo- en milieuveiligheidswetgeving; vaardigheid in het beoordelen van financiële- en technische consequenties van (onderhouds)projecten; vaardigheid in het onderhandelen met leveranciers, bedrijven en fabrikanten, en vul je deze kennis aan met ervaring op het gebied van (schriftelijk) adviseren, beleidsvoorstellen schrijven, compliance/projectbeheer en duurzaamheid.

 

Affiniteit met de kunsten is vanzelfsprekend een pré. Gezien de internationale omgeving en een toenemend aantal Engelstalige opleidingen en onderzoek, is basis Engels geen probleem voor je. Je bent bij voorkeur woonachtig binnen de driehoek Arnhem, Enschede, Zwolle.

 

Je werkzaamheden

Zoals gezegd is ArtEZ gevestigd in drie steden: Enschede, Zwolle en Arnhem. In deze steden maken we gebruik van 5 basis locaties met meerdere gebouwen zowel in eigendom als gehuurd.  

Omdat de functie van hoofd Huisvesting in ontwikkeling is, is er ruimte voor het verder vorm geven van deze inhoudelijke rol.

 

Je bent in jouw rol medeverantwoordelijk voor de operationalisering van het huisvestingsbeleid op zowel korte als lange termijn. Je bent verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van gebouwen, technische installaties en terreinen en de kwaliteitsverbetering daarvan zodanig dat deze de onderwijsorganisatie optimaal faciliteren. Daarnaast zorg je ervoor dat afgesproken projectdoelen binnen tijd en budget worden gerealiseerd zonder de kwaliteit, organisatie-, informatie- en risicoaspecten uit het oog te verliezen. Je levert een bijdrage aan de stuurgroepen die zich richten op de (ver)bouw, renovatie- en verduurzamingsprojecten voor de langere termijn.

 

De uitvoering van de strategische projecten zal veel inzet vragen. ArtEZ heeft daarom recent een Europese aanbesteding afgerond waarmee voor het hoofd huisvesting een belangrijk partnerschip is gerealiseerd.  

 

Jouw werkzaamheden bestaan verder uit:

  • Een bijdrage leveren aan het opstellen van het lange termijn strategische huisvestingsplan waardoor zowel eventuele nieuwbouw als de going-concern huisvestingsonderwerpen effectief met elkaar verbonden worden;

  • Participeren in inkoop- en aanbestedingstrajecten;

  • Contractmanagement van onderhoudspartijen;

  • Aansturen van het optimaliseren van het energiegebruik van gebouwen, waaronder rapporteren zoals EML;

  • Door ontwikkelen en beheren van het programma van eisen voor huisvesting;

  • Advisering ten aanzien van algemene gebruikersvoorzieningen (zoals lockers, laadpalen, sluitsystemen, enz.);

  • Zorgdragen voor een veilig gebruik van gebouwen (Arbo, gebruiksvergunningen, toegankelijkheid);

  • Verantwoordelijk voor beheer van de gebouwendatabank (tekeningen, installaties, vergunningen, contracten, garanties;

  • Het opstellen van een meerjaren onderhoudsbegroting, het daarvan operationaliseren en monitoren;

  • Adviseren richting het College van Bestuur en directie middels o.a. beleidsvoorstellen, onderbouwde analyses en rapportages. Je bent de expert op het gebied van allerhande vastgoed(beleids)vraagstukken. Je weet de begrotingen door te vertalen naar jaarlijkse actieplannen.

  • Op de hoogte blijven van richtlijnen en wettelijke bepalingen en toezien op de naleving daarvan. Je hebt externe contacten met o.a. de gemeente, provincie, nutsbedrijven, leveranciers, bouwbedrijven, aannemers, onderaannemers, adviseurs, etc. Je volgt (innovatieve) ontwikkelingen in vastgoed en weet deze te vertalen;

  • Plannen, verdelen en controleren van werkzaamheden. Natuurlijk evalueer je regelmatig en systematisch de kwaliteit van de geboden dienstverlening, het onderhoud en de projecten. Je neemt deel aan diverse overleggen en zit deze waar nodig voor. 

 

Je werkt nauw samen met de afdeling Facilitaire zaken en  rapporteert aan de directeur van het Servicebedrijf. Je bent onderdeel van het management team van het Servicebedrijf dat bestaat uit negen hoofden van heel diverse afdelingen, een beleidsmedewerker en de directeur Servicebedrijf.

 

Ons aanbod

Je krijgt een tijdelijk contract van één jaar met een omvang van 1,0 fte. Er is ruimte om te spreken over iets minder grote aanstelling. Bij goed functioneren wordt je contract omgezet naar een vast dienstverband. Het bruto maandsalaris bedraagt minimaal € 5.486,79 en maximaal € 7.175,82 (Hoofd C, schaal 12) op basis van een 36-urige werkweek. Naast een informele en open werksfeer bieden wij aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao-hbo. Je werkt vaak in Arnhem, maar zult ook zeer frequent aanwezig zijn op onze locaties te Zwolle en Enschede.

 

Sollicitatie en informatie
Bij ArtEZ verwelkomen we collega’s met allerlei achtergronden, dromen, zienswijzen, doelen, hobby’s, belangen en ambities. Voel je je hierdoor geïnspireerd, dan ben je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Solliciteren kan tot en met 24 juni via de button Solliciteren. Het eerste gesprek vindt plaats op donderdag 3 juli, een mogelijk tweede gesprek op dinsdag 8 juli.  

Onze vacatures worden intern en extern gepubliceerd. We kiezen voor de meest geschikte kandidaat.

Informatie over de vacature kan ingewonnen worden bij Michiel Klatte, directeur Servicebedrijf, via m.klatte@artez.nl.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Hybride

of